Drodzy Rodzice !!!

W okresie zamknięcia naszego żłobka, proponujemy Państwu kilka pomysłów na kreatywne spędzenie tego czasu z dzieckiem w domu.

  1. Zaangażuj dziecko do wspólnego gotowania lub wypieków.
  2. Utwórz z dzieckiem własną choreografię taneczną do Waszej ulubionej piosenki.
  3. Układajcie wspólnie puzzle – które możecie wykonać sami przecinając kolorowe obrazki np. wydrukowane czy też z kolorowych gazet.
  4. Wykonujcie proste ćwiczenia ruchowe np. skłony, przysiady itp.
  5. Utwórzcie tor przeszkód, który dziecko będzie mogło pokonać według ustalonych wspólnie zasad.
  6. Posiłkując się pomysłami np. z Internetu wykonujcie wspólnie różnego rodzaju prace plastyczne stosownie do wieku dziecka.
  7. Wykonajcie razem wystawę prac dziecka np. rysunków, malunków i innych. Rozciągnijcie w pokoju dziecka sznurek i powieście je za pomocą klamerek.
  8. Zróbcie teatrzyk angażując do tego zapomniane i leżące w kącie misie pluszowe, lalki i inne zabawki.
  9. Rozpoznawanie przedmiotów codziennego użytku. Włóż do worka przedmioty codziennego użytku (np. garnek, młotek, widelec, łyżkę, miskę, kubek, talerz, ręcznik, mydło, warzywa, owoce itd.) pozwól dziecku je wylosować , przy czym za każdym razem zadaj dziecku pytanie „Co to jest?”.
  10. Zorganizuj seans filmowo – bajkowy, tak aby dziecko poczuło się jak w kinie.
  11. Wykonajcie samodzielnie instrumenty z rzeczy, które macie w domu i urządźcie koncert dla domowników.
  12. Ogłoście konkurs na najwyższą wieżę z klocków.
  13. Bawcie się wspólnie np. w restaurację, lekarza.

Ponadto przygotowaliśmy kilka pomysłów służących do ćwiczenia/utrwalenia:

  1. Liczb 1-5

Przygotujcie kartkę papieru/kartonik, mazak, nożyczki, miseczkę, gumową jednorazową rękawiczkę, mąkę. Kartkę przetnij tak, aby uzyskać min. 5 części, napisz na nich kolejno cyfry od 1 do 5 i wrzuć do miseczki. Rękawiczkę wypełnijcie wspólnie mąką (tak by poszczególne palce rękawiczki mogły się zginać) i zawiąż ją. Poproś dziecko, aby wylosowało karteczkę z liczbą i pokazało na rękawiczce jej wartość.

  1. Figur (koło, trójkąt, kwadrat)

Przygotujcie kartki papieru /kartonik, mazaki, nożyczki, dziurkacz i sznurówkę. Naszkicuj mazakiem kontury figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat). Następnie wytnij naszkicowane kontury i wzdłuż ich krawędzi zrób dziurkaczem dziurki. Poproś dziecko, aby przewlekało przez nie sznurówkę.

  1. Szlaczków

Przygotujcie kartki papieru/kartonik, nożyczki, mazaki, słoik, kwadratową/prostokątną blachę do pieczenia ciasta, sól/cukier. Podziel kartkę na kilka jednakowych części, na karteczkach narysuj mazakiem różne szlaczki i włóżcie je do słoika. Na blachę wysypcie sól/cukier. Poproś dziecko, aby wylosowało ze słoika jedną karteczkę i spróbowało z Twoją pomocą odwzorować palcem szlaczek na wysypanej solą/cukrem blaszce.

  1. Kolorów

Przygotujcie kartki papieru/kartonik, kolorowe mazaki/kredki w kolorze: żółty, czerwony, niebieski, zielony, a także nożyczki, małe piłeczki lub jednakowej wielkości klocki w kolorach: żółty, zielony, niebieski, czerwony . Przetnij kartkę papieru na 3 lub 4 równe części i narysuj na niej różne konfiguracje kolorystyczne (jak na zdjęciu poniżej):

  • Kół – w przypadku piłeczek;
  • Kwadratów/prostokątów – w przypadku klocków .

Poproś dziecko by ułożyło piłeczki w odpowiedniej kolejności – jak na kartce, którą wylosuje spośród przygotowanych przez Ciebie.

 

Życzymy dużo zdrówka. Zostańcie w domkach Kochani. Ściskamy mocno i bardzo tęsknimy