Drodzy Rodzice !!!
W okresie zamknięcia naszego żłobka, proponujemy Państwu kilka pomysłów na kreatywne spędzenie tego czasu z dzieckiem w domu.
- Zaangażuj dziecko do wspólnego gotowania lub wypieków.
- Utwórz z dzieckiem własną choreografię taneczną do Waszej ulubionej piosenki.
- Układajcie wspólnie puzzle – które możecie wykonać sami przecinając kolorowe obrazki np. wydrukowane czy też z kolorowych gazet.
- Wykonujcie proste ćwiczenia ruchowe np. skłony, przysiady itp.
- Utwórzcie tor przeszkód, który dziecko będzie mogło pokonać według ustalonych wspólnie zasad.
- Posiłkując się pomysłami np. z Internetu wykonujcie wspólnie różnego rodzaju prace plastyczne stosownie do wieku dziecka.
- Wykonajcie razem wystawę prac dziecka np. rysunków, malunków i innych. Rozciągnijcie w pokoju dziecka sznurek i powieście je za pomocą klamerek.
- Zróbcie teatrzyk angażując do tego zapomniane i leżące w kącie misie pluszowe, lalki i inne zabawki.
- Rozpoznawanie przedmiotów codziennego użytku. Włóż do worka przedmioty codziennego użytku (np. garnek, młotek, widelec, łyżkę, miskę, kubek, talerz, ręcznik, mydło, warzywa, owoce itd.) pozwól dziecku je wylosować , przy czym za każdym razem zadaj dziecku pytanie „Co to jest?”.
- Zorganizuj seans filmowo – bajkowy, tak aby dziecko poczuło się jak w kinie.
- Wykonajcie samodzielnie instrumenty z rzeczy, które macie w domu i urządźcie koncert dla domowników.
- Ogłoście konkurs na najwyższą wieżę z klocków.
- Bawcie się wspólnie np. w restaurację, lekarza.
Ponadto przygotowaliśmy kilka pomysłów służących do ćwiczenia/utrwalenia:
- Liczb 1-5
Przygotujcie kartkę papieru/kartonik, mazak, nożyczki, miseczkę, gumową jednorazową rękawiczkę, mąkę. Kartkę przetnij tak, aby uzyskać min. 5 części, napisz na nich kolejno cyfry od 1 do 5 i wrzuć do miseczki. Rękawiczkę wypełnijcie wspólnie mąką (tak by poszczególne palce rękawiczki mogły się zginać) i zawiąż ją. Poproś dziecko, aby wylosowało karteczkę z liczbą i pokazało na rękawiczce jej wartość.
- Figur (koło, trójkąt, kwadrat)
Przygotujcie kartki papieru /kartonik, mazaki, nożyczki, dziurkacz i sznurówkę. Naszkicuj mazakiem kontury figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat). Następnie wytnij naszkicowane kontury i wzdłuż ich krawędzi zrób dziurkaczem dziurki. Poproś dziecko, aby przewlekało przez nie sznurówkę.
- Szlaczków
Przygotujcie kartki papieru/kartonik, nożyczki, mazaki, słoik, kwadratową/prostokątną blachę do pieczenia ciasta, sól/cukier. Podziel kartkę na kilka jednakowych części, na karteczkach narysuj mazakiem różne szlaczki i włóżcie je do słoika. Na blachę wysypcie sól/cukier. Poproś dziecko, aby wylosowało ze słoika jedną karteczkę i spróbowało z Twoją pomocą odwzorować palcem szlaczek na wysypanej solą/cukrem blaszce.
- Kolorów
Przygotujcie kartki papieru/kartonik, kolorowe mazaki/kredki w kolorze: żółty, czerwony, niebieski, zielony, a także nożyczki, małe piłeczki lub jednakowej wielkości klocki w kolorach: żółty, zielony, niebieski, czerwony . Przetnij kartkę papieru na 3 lub 4 równe części i narysuj na niej różne konfiguracje kolorystyczne (jak na zdjęciu poniżej):
- Kół – w przypadku piłeczek;
- Kwadratów/prostokątów – w przypadku klocków .
Poproś dziecko by ułożyło piłeczki w odpowiedniej kolejności – jak na kartce, którą wylosuje spośród przygotowanych przez Ciebie.
Życzymy dużo zdrówka. Zostańcie w domkach Kochani. Ściskamy mocno i bardzo tęsknimy