W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi, przygotowaliśmy naszym kochanym dzieciom krótkie zajęcia. Bardzo prosimy rodziców, aby zastąpili nas w tym ciężkim okresie i spróbowali przeprowadzać je ze swoimi pociechami w domowym zaciszu.

Życzymy Państwu i dzieciom udanej zabawy.

Powodzenia! 😉

Temat: Wielkanocne opowiastki – zwyczaje Wielkanocy

Zadanie 1.

Przeczytaj dziecku opowiadanie.

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

 

Zadaj dziecku pytania dotyczące opowiadania i porozmawiajcie na temat tradycji Wielkanocnych.

  • Jak myślicie do czego się przygotowywali domownicy?
  • Co robili domownicy?
  • Co to jest święconka?
  • W czym się przygotowuje święconkę do święcenia?
  • Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
  • Czym jest mazurek i babka?

 

  • https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
  • Śpiewające Brzdące – Hopla, hopla!
  • Piosenka, która umili dziecku wykonywanie pisanek, i której możecie się przy okazji wspólnie nauczyć.
  •  
  • Zadanie 3.
  • Przygotuj koszyczek i produkty jakie powinno się włożyć do koszyczka wielkanocnego (święconki) i takie, które nie powinny się tam znaleźć. Poproś dziecko by intuicyjnie włożyło do koszyczka żywność, która powinna się znaleźć w święcące. Następnie omów z dzieckiem, co umieściło dobrze a co nie, można przy tym wspomnieć o symbolice danych produktów.