W krainie „Czyścioszków”

 

Dziś proponujemy Państwu krótkie zajęcia podczas, których będziecie Państwo mogli popracować nad świadomością higieny osobistej Waszych pociech.

 

Zadanie 1.

Wprowadzenie do tematu inscenizacją pt. „ Dwie rączki” – krótki teatrzyk.
(Rodzic nakłada na jedną rękę rękawiczkę białą a na drugą czarną i ręce prowadzą dialog)

B: Witam koleżanko! Jadłaś już śniadanko?
Cz: Witam, witam … źle się czuję, co śniadanko? Och żartujesz!
B: No tak, jak tu chlebek wziąć do ręki, która przecież brudna cała pewnie w błotku się taplała, babki z piasku też stawiała, kotka, pieska dotykała!
Cz: Tak, tak i to nie jest wszystko jeszcze bo łapałam rączką wreszcie: kredki, buty, lalki, miśki, potem szafki, włosy Kryśki, tego Tadzia co tak biega, ale fajny jest kolega! A i zapomniałam sobie że drapałam się po głowie!
B: O to wiele już się działo, wybrudziłaś swoje ciało, twoja skóra brudna, czarna, marna twoja dola, marna! Jeśli teraz zjesz kromeczkę to obawiam się troszeczkę, że przeniesiesz wnet do brzuszka złe bakterie na okruszkach. Będzie boleć brzuszek dzieci kiedy brud do środka wleci! A słyszałaś taką rzecz: można z brudu grypę mieć!
Cz: Co mam robić ? Poradź proszę tego brudu już nie zniosę!
B: Sprawa prosta, co tu kryć trzeba dobrze ręce myć!
Cz: Ale jak? Ale jak? Czy do góry? Czy na wspak? Z wodą ? Może bez? Czy na sucho można też?
B: Ja się tego nauczyłam kiedy w żłobku byłam. Dzieci pokaz mi zrobiły mycia rączek nauczyły!
Cz: Ja zostaję tu dziś z wami by nauczyć się prawidłowo rączki myć aby zdrowym być!

 

Zadanie 2.

„Czyste ręce – brudne ręce” – zabawa ruchowa.

Przemieszczanie się po pokoju w różnych kierunkach w rytm muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4

W między czasie zatrzymujemy piosenkę:

  • na hasło: „czyste ręce” – zatrzymanie się i wyciąganie rąk przed siebie,
  • na hasło: „brudne ręce” – przykucanie i chowanie rąk za siebie.

 

Zadanie 3.

„Czarodziejski worek” – zagadki dotykowe.

Wyciąganie przez dziecko z worka różnych przyborów toaletowych: mydło, ręcznik, grzebień, pasta do zębów, szczotka do zębów, kubek. Ustalanie które z nich pomogą przywrócić brudaska do porządku.

 

Dla podsumowania oraz inscenizacji używania powyższych produktów włącz dziecku piosenkę z teledyskiem:

https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A

 

Zadanie 4.

Zabawa naśladowcza przy piosence „Mydło lubi zabawę” – według tekstu piosenki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

 

Powodzenia