Żłobek Miejski Nr 2 w Gorzowie Wielkopolskim.
Główna siedziba żłobka znajduje się w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Obotryckiej 1.
Żłobek działa na podstawie następujących aktów prawnych:
1. Ustawa z dnia 04 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 75 );
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 72.);
3. Uchwała Nr V/72/2019 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 27 lutego 2019r. w sprawie nadania Statutu Żłobka Miejskiego Nr 2 w Gorzowie Wlkp., zmieniona Uchwałą Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 26 lutego 2020 r. Nr XIX/363/2020 (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2020 roku, poz. 750).
Rolą żłobka wynikającą z zapisów Ustawa z dnia 04 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (art.10 ustawy) jest:
1. zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
2. zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
3. prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka.
Budynek żłobka jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku wyposażone jest w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.
Osoby z niepełnosprawnościami, żeby załatwić sprawę w żłobku mogą:
• napisać pismo i wysłać je na adres:
Żłobek Miejski Nr 2
ul. Obotrycka 1
66-400 Gorzów Wielkopolski
• przynieść pismo do siedziby żłobka przy ul. Obotryckiej 1 w Gorzowie Wielkopolskim.
• napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl
E-PUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
• napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: zm2@interia.pl.
• zadzwonić pod numer telefonu: 506 641 625.
• przyjść do żłobka i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy żłobka. Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku od 6:30 do 16:30.
Numery telefonów do wszystkich grup w żłobku są na stronie internetowej: http://www.zlobki-gorzow.pl/dwojka/kontakt/
Wszystkie informacje o Żłobku Miejskim Nr 2 można znaleźć na stronach internetowych: http://www.zlobki-gorzow.pl/dwojka/ oraz BIP http://93.175.143.159/